:..Mysig kväll..:


2010-05-14 @ 10:48:08


Igår kväll hade vi besök av goa kompisar. Vi åt tacos, inte grillat -för att det regnade!!!- och hade det mysigt! Vi skrattade i många timmar och klockan var efter midnatt när de åkte hem. Ungefär 4 timmar senare skulle sambon upp o jobba... =/. Men det gick!

Efter tacosen blev det kaffe med fikabröd, för jag hade nämligen BAKAT kvällen till ära =D. Inte så vanligt, men nu blev jag lite sugen så jag tog ett recept som jag hittat *host host* (snott) på lasarettet i en tidning och bakade det...

Det här är inte min bild utan den har jag lånat från Hemmets Journal, men såhär såg min goda frysa cheesecakes ut oxå, fast utan bären ovanpå, i färgglada muffinsformar. Jag hade dock bytt ut hallonen mot björnbär och det var så himla gott!!! Tom jag tog en faktiskt... =))



Receptet kommer här:

Fryst halloncheesecake

12 portioner

 15 digestivekex
 75 g smör eller margarin
 2 msk socker

Fyllning:
 200 g färskost
 3 äggulor 
 2 dl socker
 1 tsk vaniljsocker
 1dl hallon
 2 dl vispgrädde

Garnering:
 hallon
 blåbär
 citronmeliss

Gör så här:
1. Krossa kexen i en matberedare eller i en mortel och blanda med smält smör och socker.
2. Fördela smulorna i 12 muffinspappformar, ställ dem i muffinsbleck och platta till smulorna så att de blir en fast botten.
3. Fyllning: Vispa ihop färskost, äggulor, socker och vaniljsocker. Rör i hallonen. Vispa grädden och vänd ner i smeten.
4. Fördela fyllningen i formarna och låt stå i frysen i 4 timmar. Garnera med hallon, blåbär och citronmeliss.
5. Tag ur frysen ungefär 10 minuter innan de skall ätas, så de hinner tina lite granna.


Tack vänner för ni kom och hade en mysig kväll med oss!!!


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback