:..Lördag. Jättelänge...:


2010-08-08 @ 20:25:44


Igår var det lördag.

Efter en apjävlig typ av "fredag-den-13-hela-jävla-veckan", så bestämde vi hastigt och lustigt oss för att åka till Liseberg. Vi ska åka med en annan familj lite senare, men vi kunde inte ge oss till tåls... =))

Nåväl. 8 skulle avresa ske. Därför vaknade jag av dotterns väckarklocka 6.10.... Själv gick hon upp 7.40.... Avresan?? Jodå, fast klockan 9..... i Degerfors fick vi vända.... För vi visste inte om vi dragit ur kaffebryggaren..=/

Vi trasslade in oss på Liseberg vid halv 1 ungefär. MYCKET folk!!! Om vi inte visste?? Jorå! Liseberg har en bra kalender av typen "här ser du när det är smart respektive osmart att besöka oss".
Den hade vi kikat på och kommit fram till att den här och förra helgen så ska man I.N.T.E besöka Liseberg, för då är hela Sverige (och Norges) befolkning där... Alltså så åkte vi dit!

Jag och Nathalie älskar karuseller, så åkband införskaffades och sen så började vår Åkdag. Vid 18-tiden så hade vi hunnit med ungefär 4 karuseller.... =((( . Den första gick sönder preciiiiiiiiiiiiiiiiiis när det var vår tur att åka....  Den andra -Kanonen- hade skylten stängd när vi kom dit. Men tålmodiga som vi är, så stod vi kvar och väntade... Efter 2 minuter så försvann texten och vi rusade in! Hehehe... smarta vi är tänkte vi.
Där inne stod det redan typ 60 pers i kö... Oups... Men inte ge upp. Bara stå kvar så får du åka i 20 sekunder. Och shit vilka sköna 20 sekunder! =). Det pirrade i kroppen och jag fnissade som besatt!
De andra hade uppemot 40 minuters väntetid så ungefär 1 karusell i timman hann vi åka, för vi var tvungna att möta upp sambon och lillhjärtat med. Sambon åker ju inte karuseller..... Så han och lillhjärtat åkte Farfars bilar och Kaninturen.... Lagom fort för honom =).

Vid 18-tiden kom Johans bror och VIPS så var han och Nathalie borta. De skulle åka den där jäkla JAG-VILL-DÖ-KARUSELLEN!!!! (vägrade åka den igen!!!!) Den heter egentligen Uppsvinget. Är det vidrigaste jag åkt någonsin, så den åker jag INTE igen. Men det gjorde dom. Och överlevde...

Framemot halv 1 hade vi snackat klart och packat bilen så då for vi hemover. Vi var så trötta så vi fick prata varann vakna i bilen Johan och jag för att inte somna eller köra av vägen. Jag vet, det är farligt, men vi vet när det är nog, och det gick bra. =) Ungefär klockan 4 rasade hela familjen i sina sängar.
Vid 10 vaknade vi och fick i oss frukost. Storhjärtat gick upp halv 1 hon.... Tröttast som vanligt...=)

Så har vi gjutit golvet i hallen. Värmeslingorna kom i ordning under den så nu börjar det ta sig!! Nu ska det läggas stooora fina plattor där och sen är det bara resten kvar....

Imorron bitti, så börjar jag jobba klockan 6 redan. Sambon ska med och bära astunga skrivbord och sen ska han hem igen. Även en annan kollegas man kommer med o bär. Tack så jättemycket!!!

Hur har din helg varit? =D



Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Åsa

Hej!

Tänk att ni inte kunde vänta men men det blir ju en resa till! :))))

2010-08-09 @ 09:59:50
Postat av: Rijo

Klart som korvspad vi ska!!! Hoppas vi hittar en helg som passar alla... =))) Puss!!

2010-08-09 @ 20:36:07

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback