:..Dumma människor..:


2009-10-21 @ 18:32:10


Varför finns det så dumma människor?? Som på nåt vis "skor" sig på att snacka illa om andra? Varför tror dom att dom vet allt, genom att vara så "smarta" och tro på skvaller och skitsnack?? Who died and made them king or queen of bullshit???

Jag blir så förbannad när jag hör folk snacka så mycket. Fast samtidigt så måste man ju förstå att folk tycker olika. Det är det ju inget fel i. Men om människor i allmänhet kunde säga: Detta är MIN åsikt. Då har man inte farit med osanning eller skitsnack. Om någon sen i andra änden inte förstod att det var en personlig åsikt, så är det problemet dens. Eller hur?
Sen tycker jag förståss att det är tokigt att bara höra den enas version, man kan inte skapa sig en rättvis bild då. Och då är det lätt att det blir knas, för man vet ju inte hur den man inte talat med kände eller tänkte....

Om dom som kläcker ur sig skit skulle råka ut för det själva, undra hur dom skulle reagera då....
Jag brukar säga: Fråga personen själv, så får du veta hur det är, istället för att tro en massa. Och gör det INNAN du tror en massa.

Sen är det väl klart. Mognad spelar nog in. Och hur man själv blivit påverkad av sina föräldrar och sånt. Vet man inget annat än skitsnack och avundsjuka, så vet man juh inte, eller hur? Trist för personen bara att den inte inser det själv och ändrar sig.
Som du behandlar andra, kommer tiofalt tillbaka, så är det sagt in nån gammal profetia eller nåt. Jag tror det stämmer. Är du negativ, så blir allt negativt.

Sen ska man vara stark i sig själv tror jag. Det man VET det VET man om sig själv och sin familj mm, sen vad andra TROR... Ja, det kanske man bara kan skratt lite åt. Fast förståss kan man bli sårad, men jag tänker ändå som så att det jag vet, det VET jag.

Du som läser det här, känner dig nog träffad själv skulle jag tro =D.
Kom i håg att det är du som vinner i längden, även om båda sidorna av "myntet" inte kommit till tals =). Den andra sidan har nog en konflikt den med, som du inte kan förstå, och inte kommer förstå. Dom tänker nog likadant skulle jag tro. När två tror dom har rätt båda två, då är det tajm-out som gäller!

Sen är juh den bistra sanningen och verkligheten den, att vi vet ingenting om utifall vi gjorde rätt eller fel idag.
Det visar sig om 20 år eller så...

Kram...


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback