:..Doktorn & jag..:


2009-10-29 @ 17:53:37


Idag for jag till doktorn med min hand. Doktorn var två idag. Han hade en yngling med sig som intresserat lyssnade och frågade =).
Har kanske karpateltunnelsyndrom eller hur det nu heter.... Skall fixa en skena att ha runt handleden så den är lite böjd och käka Diklofenak i tre  veckor. Släpper det inte så får vi remissa till nån annan snubbe som kollar mer.
Sen tror jag inte det spelar in, men vi har en sjukdom i våran släkt. EDS heter den. Väldigt ovanlig tydligen och påminner om Fibromyalgi, men doktorn i Örebro tror inte mamma och hennes syskon har det utan den är Ehlers Danlos Syndrome: 

Ehlers Danlos syndrom (EDS) är en medfödd bindvävssjukdom som påverkar framför allt leder, ligament, hud och blodkärl. De vanligaste symtomen är överrörliga leder, skör och övertöjbar hud, kronisk värk och smärtor. Det kan ofta vara svårt att få en klar diagnos.


Hoppas bara det går över för det är inte nåt kul detta längre... Igår fick jag be min kollega att ta av korken på en tushpenna.... =/


Hur mår du då??


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Kristin

hoppas att skenan hjälper lite.

Karpraltunnelsyndrom hade jag under båda graviditeterna...men då domnar och sticker det i händerna/fingrarna.



Bra om du får remiss, du ska inte behöva ha så ont.

Mamma har besvär fortfarande trots att hon opererat.



Kram till dig och grattis i förskott på din födelsedag.

2009-10-29 @ 21:10:49
Postat av: Rijo

TACK gumman! Ja, jag hoppas jag blir bättre. För mååånga år sen hade jag en senknut som jag fick operera bort. Då domnade det med, och när jag väntade Nathalie så domnade min hand bort med. Kram

2009-10-29 @ 22:03:46
Postat av: Jupp

Med en enkel tulipan! :-D



Grattis på födelsedagen!!!! KRAM

2009-10-30 @ 06:33:42

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback