:..Recept på frusen hallontårta..:


2009-06-20 @ 10:18:37


Hittade ett recept som jag bara ville publicera. Så vet jag var det är oxå när jag behöver det haha!!

Snabb och enkel frusen hallontårta med digestivekex

Tillagningstid: > 60 min
ca 10 bitar

Ingredienser
6 st digerstivekex
1 st Milda Vanilj Visp
2 msk strösocker
1 pkt djupfrysta hallon, 250g

1. Lägg kexen i en plastpåse och knyt ihop. Krossa med en kavel.
2. Vispa Milda Vanilj Visp hårt i en skål med en elvisp.
3. Blanda ner socker och frysta hallon i blandningen med en trägaffel.
4. Strö hälften av kaksmulorna i botten på en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter.
5. Häll i visp- och hallonblandningen och jämna till ytan med en slickepott. Strö över resten av kexsmulorna.
6. Täck formen med aluminiumfolie. Sätt in formen i frysen och låt stå 4 timmar.
7. Tina tårtan i kylen ca 30 minuter och servera med extra bär.


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Syster

Lät gött det där du...Kommer gärna o provsmakar nån dag :-P

2009-06-20 @ 13:31:01
Postat av: Johanna

Vilket kanon recept!!

2009-06-20 @ 18:13:53
URL: http://www.4rok.se

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback