:..Ord..:


2009-06-22 @ 21:11:50


Joline har ett stort ordförråd nu. Ska se om jag kan rada upp dom här. Kanske jag kan minnas dom lite längre då... Eller vet var jag ska kolla om några år =).

Joline: Minee
Mamma: Mamma
Pappa: Pappa
Nathalie: Battee (lite olika ibland)
Gurka: Gukka
Vatten: Batte
Jag vill sitta/sitta: Jauve titta
Fågel: Pippi
Buss: Busch
Tutte: Tytte
Ljus: Jussss
Vad är det/Vem är det: Vadee?
Släpp: Päpp
Strumpor: Puppo
Tack för maten/Tack: Tatt
Bil: Billen
Kom/Följ med: Kommamä (så tar hon handen)
Bok: Bookk
Sitta här: Tsitta hää
Ut: Ut
Stol: Tool
Flytta dig/akta/gå bort: Bakka
Ramlat/tappat: Pappat
Bäbis: Bebis
Flicka: Kicka
Hund: Vovve
Katt: Tatt
Hamra/spika: Bangbangbang
Moped: Ped
Upp: Upp
Gunga: Gung
Boll: Boll
Spindel: Tindel
Skor: Koor
Titta: Titta
Vagn (barnvagn/kärra/kundvagn): Vang
Traktor: Bakkor
Telefon: Fon
Min: Minn
Kaka/kex: Käck
Glas: Bakk
Skräp: Pipps
Docka: Gocka
Kissa: Tiss
Bajs: Bass
Boll: Bolle
Äpple: Päpple
BrittInger: Binge (dagmamman)
Husvagn: Huang
Tutut
Tomte: Tottee

Hon kan härma bla: katt, hund, anka, fisk, fågel
Frågar man var alla delar på kroppen är, så kan hon peka rätt
Hon kan give me five

Sen kan jag inte komma på mer ord just nu, men det är nog fler... =) Duktig tjejj vi har!!
Hon har börjat sätta ihop fler ord  nu med, det är jättekul att höra henne pladdra. Hon är ju bara en bäbis tycker jag... =)


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback