Att vara mamma


2008-10-26 @ 10:39:00


Att vara mamma. Det är underbart. Fantastiskt. Roligt. Jobbigt. Kul. Nervöst. Spännande. Stressigt. Känslomässigt. Oroligt.
Och många, många fler känslor.

Men det är oxå helt sjukt avkopplande.

Igår satt jag i bilen på väg hem. Precis när jag parkerat bilen, så vill jag åka hemifrån igen. Så jag ringer Anja och frågar om jag och Joline kan komma över. Jooodå! Det går så bra så, mitt i avloppsbyte och toalettrenovering.
Vi har ju hela vardagsrummet för oss själva, haha.

Sagt o gjort. In och hämta skötväskan innehållande några blöjjor, extrabyxor & en banan och iväg.

Sen var jag där i nära två timmar. Hann med en bulle och två koppar kaffe. Sen bokstavligt talat LÅG jag och Anja på golvet med barnen och skrattade så vi kommer leva till vi överlever Michael Jackson tom =-D.

Detta är det fantastiska med att vara mamma. Man kan göra så. HEEELLLT utan dåligt samvete. För hur det än är, så kan dammtussarna slåss själva, disken diskas senare och man har ju oftast mer än ett par trosor att ta på sig.....

Allt utom tiden med barnen är ju återkommande. Tiden med barnen kommer inte tillbaka.


Tänk på det, ni stressade mammor. Och givetvis pappor med för den delen.


Dagens visdomsord. *ler*


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Linda

Håller helt med, tror det är jätteviktigt att ta tillvara på tiden :)

2008-10-28 @ 19:13:36
URL: http://lindamagnus.blogg.se/

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback