Discot är över, piuh!!!


2008-11-21 @ 21:36:00


Nu har vi kommit hem.

Varma
Hungeriga
Trötta
Och glada

Discot gick hem kan jag säga.... Men vid ungefär kvart i 6 så får jag helt plötsligt en aha-tanke: Hur många får vi vara i lokalen samtidigt????
Ringer Räddningstjänst som snart ringer upp med siffran 150. Så vi börjar släppa in de goa 7-,8- och 9-åringarna i en strid ström.... När vi börjar komma upp i 120 personer och kön inte är slut så börjar vi få panik. Tänk om det är fler än 125 ungar där ute???? (Vi var ju redan ungefär 25, klassen och föräldrar).

Ringer upp Räddningstjänst igen när vi passerat 158 (resonerade att vi var ju många som var i den långa korridoren, stod i kiosken, var på toa och vaktade dörren).
De skickar Thomas, en gullig brandman som jag haft mycket kontakt med genom åren på jobbet - där jag jobbar och jobbat länge med brand och säkerhet.
Han och jag kikar genom lokalerna och nödutgångar mm och han säger att vi kan släppa in lite fler personer. Han blev jätteglad när han såg det var jag som mötte honom i dörren =) - Då förstår jag varför det är ordning här! Hihi...


Vi släppte in några mer kidz och discot var i full gång!!

Efter en timma cirka, då kommer det en polis. Öh?? Varför??  Frågar jag... Inte mer allvarligt än att hans barnbarn var på discot, och givetvis så kände jag den lilla tösen och kunde hämta henne i mängden studstande små barn =).
Tyckte det var jättebra att polisen kom! Så barna fick se lagens långa arm.... =D

Kvällens happenings:
-En pojke ramlade så han nästan tuppade av. Fick festis och en hjälpande hand hem.
-En flicka slog upp knät så det blödde.
-En annan tös fick ont i magen, så jag vaktade toan. Just då kom pappan (som jag oxå kände)...
-2 pojkar bråkade så det fick avstyras lite fint
-En tjej tappade en hundring. Min Nathalie var konfrancier för kvällen, efterlyste den och en pojk lämnade tillbaka en upphitad sedel när han hörde hur ledsen hon var =)
-Arvid hade ingen tjejj o dansa med på tävlingen, men jag fick inte dansa med honom, inte heller ragga upp nån tjejj...
-2 syskonflickor skulle GÅ hem!! I tiden när vi har en karls om går i krokarna och är dum mot småflickor??? Näe, vi skickade en mamma som körde hem dom.
-Nathalies kusin Sofie vann danstävlingen, och fick en liten pojkvän, hihi
-Ett barns skor var försvunna... Nån har nog tagit fel...
-Hela klassen hjälpes åt att städa,och de var jätteduktiga!!!
-Klassen fick ihop nästan 5000 spänn!!!


Vi ska nog ha ett nytt disco i februari.....


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Mina

låter som en lyckad kväll :) Hur gamla är disco-kidsen?

2008-11-21 @ 21:51:36
URL: http://mina3.blogg.se/

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback