Vilken jäkla dag!!!


2008-05-27 @ 21:59:32


Som ni ser nedan, så skulle jag och syrran med våra töser, njuta av en stund på stan. Lite shopping och lite fika. Sagt och gjort! Vi hade det jättemysigt!!! Shoppade lite och fikade (Tack Syss! My treat next time!!).
Barnen var snälla och vi skildes åt vid 12-snåret.

Jag tog vår nya kärra (som jag inte fotat än) och knallade upp till Barnvagnen där jag köpt den. Den började nämligen gnissla på den 3:e promenaden. Det godtar inte jag!!! Har iof inte hunnit smörja den heller, men sen ansåg jag att den var attans så svårsvängd! Det var den inte i affären när jag provkörde en likadan.
Nog för att jag har nästan åtta kilo bäbis där i nu, men ändå.
De tyckte den var trög att styra och hjulen var konstiga. De smörjde OCH bytte hjul i fram. Snällt! Så nu ska jag ut och köra lite för att se om dessa hjul är bättre.
*fingers crossed*

Sen åker jag och Jolie hem. Hon är ruskigt försenad med sin lunch, så jag värmer mat och börjar mata henne. Under tiden går jag till telefonen för att kolla om nån ringt när jag var på stan. Inte. Men så tänker jag - Har inte skolan ringt? Eller förresten? Varför skulle dom det??? Ruskar av mig dessa tankar och fortsätter mata Joline.

3 minuter senare: RIIING!

- Hej det är från skolan. Nathalie har ramlat och gjort sig illa i handen. Ni bör nog åka till Vårdcentralen eller Akuten.
Skit!
Hämtar henne. Åker till Vårdcentralen. Möts av två illröda lappar: S  T  R  E  J  K !!
Går in och frågar, men nä, vi ska till Akuten.

14.36 sätter vi oss i väntrummet.

Efter "känning" av syster, 5 röntgenplåtar, "känning" av doktorn, ytterligare 3 röntgenplåtar och GIPSNING av handleden/handen, så kommer vi hem cirka 20.10. Nåt jävla båtben i handen som ev har en spricka!

Joline har varit med hela tiden och hon har varit fantastisk!! 2 mål välling och 2 sovningar hann hon med =).

För att ta det säkra före det osäkra då det var svårt att se på plåtarna, så gipsar dom alltid när båtbenet är i fara.
Om 10-12 dagar får vi komma upp och röntga igen. Ser de inget så åker vi hem.
Ser dom nåt, så gipsas det om och Nathalie får ha det i T R E månader.
Gissa vad jag hoppas!!!

Vilken jäkla dag!!

Hur har din dag varit????


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Syster

Men herregud! Jag håller alla tummar jag har att hon slipper gipset efter återbesöket... Lilla vännen!

Tack för en trevlig stund på stan i allafall :) Kramis!

2008-05-27 @ 22:29:23
Postat av: Ritha

Jamenvisst är det galet!! Hoppas givetvis att hon är frisk i "båten" om 2 veckor. =D.



Tack själv! Jag är så glad att vi hittat varann!!!!

Stor Storasysterkram!!!

2008-05-27 @ 22:34:30
Postat av: Ann

God morgoN!

Men å så tråkigt!

Jag antar och gissar vilt på att du vill det första alternativet:))

2008-05-28 @ 05:13:45
URL: http://://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Ritha

Ann: Du har så rätt så!!! hoppas

2008-05-28 @ 06:26:16
Postat av: Marie

krya på dig Nathalie ! :o)



kram kusin

2008-05-28 @ 08:19:27
URL: http://mariepetri.blogg.se/
Postat av: Marina

Stackars Natalie! Hoppas verkligen att hon slipper gipset efter nästa röntgen.



//Marina

2008-05-28 @ 10:54:12
URL: http://marinasblogg.wesstrom.se
Postat av: Ritha

Tack alla va ni är rara!!!! =D

2008-05-28 @ 22:18:20

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback