Tips:


2008-03-24 @ 18:21:04


Jag var på jakt igår på Internet. Typsnittsjakt. Har ju jagat penslar till Photoshop, så nu skulle jagas typsnitt istället. =D
Jag hittade typsnitt, tog hem dom i en mapp som jag tyckte passade.

Men sen då? Efter lite letande på nätet så hittade jag hur man gör hos Stefan. Och vips, så hade jag massa nya typsnitt. Yeah.

Använder du Windows XP gör du så här för att installera typsnitt:
Gå till Start>Kontrollpanelen>Utseende och teman>Teckensnitt När du väl är i mappen Teckensnitt drar du bara in typsnitten du har laddat ner.Om du behöver packa upp filen du har laddat ner kan du använda dig utav WinZip.

Ett annat tips: I Photoshop, så kan du ju inte se hur typsnittet ser ut (som du kan i word). Därför har jag gjort ett worddokument, där jag valt alla typsnitt som jag använder ofta, och skrivit vad de heter. Så då är det enkelt att hitta just "den" som passar till inlägget.


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback