Utmaningen


2008-02-01 @ 15:06:34


Antar utmaningen som jag hittade hos Lilla Viggo. Joline och Nathalie berättar följande historia:

Mamma och Pappa träffades redan 1988 typ, men då var mamma och pappa inte alls intresserade av varann. Lite senare dejtade mamma en kompis till pappa så då kunde ju inget hända. När det blev slut, så stötte pappa på mamma men hon sa näää. Då åkte han på skola ett år i Årjäng och när han kom hem, så råkade de ses nånstans och då sa det PLING på Parken en kväll. Pappa var fuller och mamma var nykter... Även fast pappa trodde tvärtom... =)
Efter några år så köptes det hus och vips så bestämdes det att nu skulle det skaffas barn. Inom loppet av nån månad så visade stickan plus och graviditeten var ett faktum. Där växte dock en bäbis som inte fick komma till världen utan dog i mammas mage tidigt, men som inte upptäcktes förrän på ultraljudet. Nya tag togs och ett litet tag senare började lilla Nathalie att växa till sig i mammas mage. 1996 i september såg hon dagens ljus, detta underbara barn. När hon var ett år så skildes dock mamma och pappa åt, för att några år senare hitta tillbaka till varandra. Efter ett tag började pappa tjata på mamma om en bäbis till. Men mamma sa fast nej!
Efter några års tjat så slutade pappa tjata =D. Då kom mamma igång. Och när det tillslut kändes rätt, så tog det max en månad, så grodde lilla Joline. Detta vackra flickebarn tittade fram den 10 oktober 2007 genom kejsarsnitt.

Vi heter: Nathalie Karin Carina // Märta Joline Maria
Född: 25 sept -96 // 10 okt -07
Kallas: Flisan (av mamma), Skitungen, busungen (av pappa) // Grynet (av mamma), trollungen (?)(av pappa)
Kallades när jag låg i magen: Nathalie/Jonathan (visste ju inte vad det var) // Bäbisen
Längd: Vid födseln: 48 cm // 49 cm
Vikt: Vid födseln: 3320 g // 3620 g
Familj: Mamma & Pappa & kaninen Murre
Bor: I gult hus i Karlskoga
Intressen: Äta på mina händer, skratta, fotograferas o se mig omkring // Hästar & pyssla
Vad folk tror jag ska bli när jag blir stor: Inte snackat om den saken än va =) // Ridlärare

Skickar utmaningen vidare till alla mammabloggare som är här & läser!!
373964-202


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Sandrah

Läser du inte min blogg längre? ;) Har också gjort den där. Hihi.

2008-02-01 @ 17:08:28
URL: http://xenophobia.blogg.se

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback