B V C och fika


2007-11-15 @ 17:11:48


Då var det dax att träffa doktorn idag då, enl gröna boken från BVC. Där var dr Krey och skulle kika så allt var som det skulle. Lyssna på lungor, hjärta, väga och mäta. Allt var som det skulle.  Resultat enl nedan:

Joline, 5 veckor och en dag liten:
* 4450 gr
* 54,5 cm
* 37 i huvudomfång

Fick även information om två sprutor: Pneumokockinfektioner för spädbarn och hepatit B. Hem och läsa och ta ställning till om vi skall ta en eller båda av dem.

Jag passade på att ställa mig på vågen där i korridoren... FY, 10 kg kvar till vikten då jag skrev in mig i början på graviditetet... Suck..
* * * *
Efter detta besök, så åkte vi till min kusin Kristin och hälsade på henne. Där satt vi, 2 två-barnsföräldrar & snackade i nästan tre timmar... Det var hur trevligt som helst!! Det måste vi göra om. Hade dock ingen kamera med mig för att fota fikastunden.... =)
Imorron fredag, skall jag o fika med en annan väninna, Anja, som är gravid med en tös, som skall komma till världen i mitten av december.


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Marina

Vad skönt att Joline växer som hon ska och allt är bra med henne.

Tyvärr har jag aldrig testat blogg.se så jag vet inte hur man bytar bild.
//Marina

2007-11-15 @ 21:39:21
URL: http://marinasblogg.wesstrom.se
Postat av: maria

Oj, det är ju de mått Viggo hade när han föddes! :) Såg förresten att vi fick samma dag, 10/10 =)

2007-11-26 @ 19:56:08
URL: http://lillaviggo.blogg.se

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback