Ännu en grön dag....


2007-12-27 @ 17:29:35


Suck. Ännu en dag där gräsmattan är grön. Såhär i december. Va är det för fel??? Det ska ju vara kallt, vitt och snöa!!! Sen är det nån jäkel som envisas med att vattna den!!!

Vill oxå skriva att jag haft mina tankar hos Maria, Nocke, Olle, Robin, Patrik och flickorna nu i jul. Har ett tänt ljus i tankarna för er. Det är ju tre år sedan tsunamin drabbade världen och otaliga familjer.

# #

Så, för att liva upp denna trista dag, så var jag och klippte mig hos Agneta på Vassa Saxar idag. Vågade som vanligt inte klippa mig på nåt exceptionellt sätt... Mitt hår fungerar inte som alla andras... Om jag klipper kortare lugg eller så, så måste jag platta luggen varje dag, kanske fler gånger per dag. Vet inte om jag är upplagd för det... Troligen skulle jag fixa det, men det får vänta. OM jag får lust senare i livet så gör jag det nog.
Passade på att lämna över en massa halsband oxå. Så efter nyår så finns det massvis av halsband och armband där. Hon har nämligen stängt i morron fredag.

Och för att liva upp stämmningen lite till, så kommer här lite historier. Idag handlar det om:
  +

- Vet du vad som hände med katten som åt ett träd?
- Sket på stubben.
**
- Vet du hur man får upp en elefant i ett träd?
- Nej.
- Ställ den på plantan och vänta i 50 år.
**
- Vet du vad som hände med katten som åt en linjal?
- Blev mätt.
**
- Vet du vad elefanter använder som tamponger?
- Nej.
- Lamm.
**
- Vet du vad som hände med katten som åt ett elskåp?
- Blev proppmätt.
**
En myra och elefant möts på en smal bro.
- Flytta på dej, din lilla fjant, säger elefanten.
- Så fan att jag flyttar mej för en så ful jävel som dej, svarar myran.
- Om du inte flyttar på dej så skiter jag på dej.
Men myran står kvar. Elefanten vänder då på sej, lyfter på svansen och lägger en stor stinkande hög rakt på myran. Då hörs dämpat inifrån högen:
- Aj som fan! Rätt i ögat!
**
- Vet du vad som hände med katten som åt en stol?
- Satt i halsen.


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Sandrah

Haha men sjuk humor!! :D

2007-12-28 @ 11:09:58
URL: http://xenophobia.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Ritha!
Ja den är helt ny. Jag tror att man kan skriva in anonym så kan man bara skriva namn!
Vi får höras nån dag.
kram

2007-12-28 @ 18:48:48
Postat av: Emanuel

Hej,

Angående ditt citat:
"Suck. Ännu en dag där gräsmattan är grön. Såhär i december. Va är det för fel??? Det ska ju vara kallt, vitt och snöa!!! Sen är det nån jäkel som envisas med att vattna den!!!"

Klimatförändringarna eskalerar snabbare än förväntat - det är vi och våra livsvanor som är felet tyvärr...

Läs mer på min blogg!

MvH,
Emanuel

2007-12-28 @ 19:31:19
URL: http://eraptis.blogg.se
Postat av: Emanuel

Vill du ha den på din blogg så att alla kan se klistrar du in den här koden i kodmallen:

Logga in på info.blogg.se, klicka på "Design". Klicka sedan på "Kodmallar". Välj i dropdownlistan på vilken sida du vill att besöksräknaren ska visas - startsidan är väl lämpligast. Klistra in koden direkt under
i koden. Klicka på "förhandsvisa" för att se att det funkade, spara sedan! Klart! =)

2007-12-30 @ 20:52:42
URL: http://eraptis.blogg.se
Postat av: Maria

Tack goa dej, det kände jag, ler och det värmer.
Vill önska dej och din goa familj ett riktigt Gott Nytt År och va spännande det ska bli att se vad 2008 har att erbjuda oss.
Massor av solkramar från oss i Paradiset

2007-12-31 @ 02:25:45
URL: http://www.marek.bloggagratis.se

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback